تعویض پانسمان زخم بستر در منزل

بیمارانی که دارای محدودیت حرکتی هستند یا به هر دلیلی مدت زیادی را در بستر بیماری هستند معمولا دچار زخم بستر میشوند. این زخم ها مانند هر زخم دیگری نیاز به مراقبت و تعویض دارد که میتوانید برای این کار از پرستاران همراز کمک بگیرید. اعزام پزشک در کلیه مناطق شرق، غرب، شمال، جنوب و مرکز تهران، کمتر از یک ساعت با تجهیزات، انجام می‌شود. خدمات ارائه شده شامل سرم تراپی، تزریقات، پانسمان زخم بستر می‌باشد. شما میتوانید از خدمات درمان در منزل همراز استفاده کنید تا نیروهای ما زیر یک ساعت به محل شما اعزام شوند. شماره‌های تماس جهت اعزام پزشک:

0212268939809123039316

 

تعویض پانسمان بیماران زخم بستر

تعویض پانسمان زخم بستر در خانه

مراقبت از زخم فشاری، برای محافظت از بافت‌های آسیب‌دیده، بهبود روند ترمیم و کاهش درد بیمار، بسیار مهم است. برخی افراد ترجیح می‌دهند به‌جای مراجعه به بیمارستان‌ها، پانسمان زخم بستر را در منزل انجام دهند. با این روش، بیمار می‌تواند در محیطی آشنا و راحت، تحت مراقبت قرار بگیرد. البته لازم نیست خودتان این کار را انجام دهید. می‌توانید از خدمات مراقبت‌های پرستاری در منزل استفاده کنید. این خدمات توسط متخصصان باتجربه ارائه می‌شوند و ریسک ابتلا به عفونت‌های بیمارستانی را کاهش می‌دهند. نکته مهم اینکه حضور متخصصان مراقبت‌های پرستاری در منزل، به خانواده و نزدیکان بیمار کمک می‌کند تا در روند بهبودی او را همراهی کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و قیمت خدمات از جمله پماد زخم بستر،پانسمان کامفیل مراقبت‌های پرستاری در منزل، با ما تماس بگیرید.

پوزیشن های زیر در معرض خطر ایجاد زخم بستر هستند:

  • خوابیده به پشت: استخوان پس سری، ستون مهره ها، آرنج، ساکروم، دنبالچه، پاشنه پا
  • خوابیده به شکم: استخوان پیشانی، استرنوم، زانو، برجستگی های لگن، انگشتان پا
  • خوابیده به پهلو: استخوان کتف، ایلیاک کرست، برجستگی بزرگ استخوان ران، قوزک های پا
  • نشسته: ساکروم و برجستگی های استخوان عانه

شایع ترین محل زخم بستر، ساکروم و دنبالچه است. در یک بررسی مشخص شد که 96% این زخمها در زیر سطح ناف می باشند و 67% اطراف ناحیه لگن و 29% در اندام تحتانی می باشد.

تقسیم بندی زخم بستر

  • زخم بستر بر اساس عمق آن به چهار درجه تقسیم بندی می شود:
  • زخم درجه یک با قرمزی پوست مشخص می شود. پوست سالم است و زخم سطحی است. این نوع زخم به سرعت با برداشتن فشار بهبود می یابد.
  • زخم درجه دو با تاول های سالم یا ترکیده مشخص می شود. قسمتی از لایه های پوست صدمه دیده است. مراقبت از این نوع زخم شامل پوشاندن و تمیز کردن آن است.
  • زخم درجه سه تمام لایه های پوست را درگیر می کند. این نوع زخم مستعد عفونت است. مراقبت از این نوع زخم شامل برداشتن فشار، پوشاندن و تمیز کردن آن و درمان عفونت است.
  • زخم درجه چهار از پوست تا عضلات زیرین، تاندون ها و استخوان گسترش یافته است. این نوع زخم بسیار خطرناک است و می تواند منجر به عفونت تهدید کننده حیات شود. مراقبت از این نوع زخم شامل برداشتن فشار، پوشاندن و تمیز کردن آن، درمان عفونت و تغذیه مناسب است.

خدمات مرتبط