سونوگرافی ترانس واژینال در منزل

سونوگرافی ترانس واژینال درخانه یک نوع از سونوگرافی لگن است که برای بررسی انداهم های زنانه مثل رحم، تخمدان، دهانه رحم، واژن و لوله های رحمی انجام میشود. تفاوت سونوگرافی ترانس واژینال با سونوگرافی شکم و لگن در این است که برای انجام سونوگرافی ترانس واژینال، مبدا دستگاه سونوگرافی به اندازه حدود 5 الی 8 سانتی متر وارد واژن بیمار میشود و جزئیات بیشتری نسبت به سونوگرافی شکم و لگن در اختیار پزشک قرار میدهد. سونوگرافی ترانس واژینال نیز یکی از خدماتی است که مرکز درمان در منزل همراز ارائه میدهد. اعزام پزشک در کلیه مناطق شرق، غرب، شمال، جنوب و مرکز تهران، کمتر از یک ساعت با تجهیزات، انجام می‌شود. خدمات ارائه شده شامل سرم تراپی، تزریقات، سونوگرافی می‌باشد. شما میتوانید از خدمات درمان در منزل همراز استفاده کنید تا نیروهای ما زیر یک ساعت به محل شما اعزام شوند. شماره‌های تماس جهت اعزام پزشک:

0212268939809123039316

 

سونوگرافی واژینال

سونوگرافی ترانس واژینال در منزل

سونوگرافی واژینال روشی سریع، بدون درد و با دقت بالا برای بررسی دقیق‌تر اندام‌های لگنی شما نسبت به سونوگرافی سنتی شکم است. این روش توسط پزشک برای یافتن علت علائم، تشخیص بیماری، نظارت بر بارداری یا برنامه‌ریزی برای جراحی تجویز می‌شود. ازجمله کاربردهای سونوگرافی واژینال میتوان به تشخیص علت علائمی مانند درد لگن و خونریزی غیرطبیعی رحم، بررسی فیبروم رحم و تومور تخمدان، بررسی علل ناباروری، نظارت بر بارداری و برنامه‌ریزی برای جراحی اشاره کرد.

سونوگرافی ترانس واژینال

سونوگرافی یک روش تصویربرداری پزشکی است که از امواج صوتی برای ایجاد تصاویری از اندام‌های داخلی بدن استفاده می‌کند. این تصاویر می‌توانند برای تشخیص بیماری‌ها، ارزیابی آسیب‌ها و نظارت بر درمان استفاده شوند. سونوگرافی از طریق واژن (TransVaginal Ultrasound) که سونوگرافی اندواژینال (Endovaginal Ultrasound) نیز نامیده می‌شود نوعی سونوگرافی است که برای بررسی اندام‌های تناسلی زنان استفاده می‌شود. این اندام‌ها شامل رحم، لوله‌های فالوپ، تخمدان‌ها، دهانه رحم و واژن هستند.

TVS نسبت به سایر روش‌های سونوگرافی، تصاویر دقیق‌تری از اندام‌های تناسلی زنان ارائه می‌دهد. این به این دلیل است که پروب سونوگرافی در داخل واژن قرار می‌گیرد و در تماس مستقیم با اندام‌های مورد بررسی است.

آمادگی قبل از سونوگرافی واژینال

پیش از انجام سونوگرافی واژینال، نیازی به اقدامات خاصی نیست. با این حال، رعایت چند نکته می‌تواند به بهبود کیفیت تصویر و دقت سونوگرافی کمک کند:

  1. تمیز بودن ناحیه واژن: ناحیه واژن باید تمیز و عاری از مو باشد. می‌توانید با شستشوی ساده با آب و صابون این کار را انجام دهید.
  2. عدم استفاده از کرم یا پماد: در روز سونوگرافی واژینال، از استفاده از کرم، پماد یا هرگونه ماده دیگری در داخل واژن خودداری کنید. این مواد می‌توانند کیفیت تصویر سونوگرافی را تحت تاثیر قرار دهند.
  3. مثانه خالی: مثانه شما باید در هنگام سونوگرافی واژینال خالی باشد. قبل از سونوگرافی، به دستشویی بروید و مثانه خود را تخلیه کنید.

خدمات مرتبط