فیزیوتراپی تنفسی ریه در منزل

 فیزیوتراپی تنفسی ریه درخانه تمریناتی است که توانایی تنفس بیمار را بهبود میبخشد. فیزیوتراپی تنفسی برای افرادی مناسب است که مشکلات تنفسی و یا ریه های ضعیف دارند. فیزیوتراپی تنفسی به تخلیه ترشحات ریه کمک میکند و تنفس بیمار را راحتتر میکند. پس از شیوع بیماری کرونا و تاثیری که این ویروس بر روی ریه ها داشت؛ خیلی از افرادی که زمینه مشکلات تنفسی و ریوی را داشتند نیاز به فیزیوتراپی تنفسی پیدا کردند و حتی تا همین حالا نیز این درمان را انجام میدهند. همراز با ارائه خدمات فیزیوتراپی تنفسی ریه در منزل این امکان را برای بیماران فراهم کرده تا بدون نیاز به مواجهه با آلودگی هوای بیرون، در منزل خود از این درمان بهره مند شوند. اعزام پزشک در کلیه مناطق شرق، غرب، شمال، جنوب و مرکز تهران، کمتر از یک ساعت با تجهیزات، انجام می‌شود. خدمات ارائه شده شامل سرم تراپی، تزریقات،  فیزیوتراپی تنفسی ریه می‌باشد. شما میتوانید از خدمات درمان در منزل همراز استفاده کنید تا نیروهای ما زیر یک ساعت به محل شما اعزام شوند. شماره‌های تماس جهت اعزام پزشک:

0212268939809123039316

فیزیوتراپی تنفسی ریه در منزل

فیزیوتراپی تنفسی ریه تمریناتی است که توانایی تنفس بیمار را بهبود می‌بخشد. این تمرینات به تخلیه ترشحات ریه کمک می‌کنند و تنفس بیمار را راحت‌تر می‌کنند. فیزیوتراپی تنفسی برای افرادی مناسب است که مشکلات تنفسی و یا ریه‌های ضعیف دارند. برخی از بیماری‌هایی که ممکن است نیاز به فیزیوتراپی تنفسی داشته باشند عبارتند از:

  1. آسم
  2. برونشیت مزمن
  3. فیبروز ریوی
  4. سرطان ریه
  5. بیماری‌های قلبی
  6. بیماری‌های عصبی
  7. آسیب‌های نخاعی
  8. جراحی ریه

فیزیوتراپی ریه در منزل در منزل توسط چه کسی انجام می‌شود؟

فیزیوتراپی تنفسی در منزل توسط فیزیوتراپیست‌های مجرب و متخصص انجام می‌شود. فیزیوتراپیست پس از معاینه بیمار و ارزیابی وضعیت او، برنامه درمانی مناسب را برای او طراحی می‌کند. این برنامه درمانی ممکن است شامل موارد زیر باشد.

  1. تمرینات بازدمی: تمرینات بازدمی به تخلیه ترشحات ریه کمک می‌کنند. این تمرینات شامل تمرین بازدم شکمی، تمرین بازدم دیافراگمی و تمرین بازدم با استفاده از دستگاه اسپیرومتر هستند. 
  2. تمرینات دمی: تمرینات دمی به افزایش ظرفیت ریه کمک می‌کنند. این تمرینات شامل تمرین دم آهسته و عمیق، تمرین دم با استفاده از دستگاه اسپیرومتر هستند.
  3. تمرینات تخلیه ترشحات ریه: تمرینات تخلیه ترشحات ریه به خروج ترشحات از ریه کمک می‌کنند. این تمرینات شامل موارد تمرین سرفه، تمرین تطبیق فشار تمرین ضربه زدن به پشت هستند.
  4. تمرینات تقویت عضلات تنفسی: تمرینات تقویت عضلات تنفسی به تقویت عضلاتی که در تنفس نقش دارند کمک می‌کنند. این تمرینات شامل موارد تمرینات تنفسی با استفاده از وزنه تمرینات تنفسی با استفاده از دستگاه الکتروتراپی هستند.

فیزیوتراپی ریه توسط تیم همراز یک روش درمانی موثر و ایمن است که می‌تواند به بهبود وضعیت تنفسی بیماران کمک کند. این روش درمانی به ویژه برای بیمارانی که به دلیل مشکلات جسمی، توانایی مراجعه به کلینیک‌های فیزیوتراپی را ندارند، بسیار مفید است.

 

خدمات مرتبط